Je nutné školit i pracovníky na dohodu?
V České republice aktuálně vládne zaměstnanecká krize, čehož jste si ostatně mohli všimnout, jelikož se o tom mluví prakticky všude a neustále. Pokud patříte k zaměstnavatelům, pravděpodobně jste vyzkoušeli celou řadu nejrůznějších způsobů, jak přilákat zaměstnance. Možná jste dokonce sháněli pracovní sílu i v zahraničí nebo ve vězeňských zařízeních, což dnes ostatně není nic ojedinělého, i když to řadu lidí může překvapit. Pro mnohé zaměstnavatele jsou záchranou brigádnici, kteří se rozhodnou strávit v podniku byť jeden měsíc. Jinými slovy se jedná o zaměstnance nebo o pracovníky na dohodu. V souvislosti s tím se však nabízí otázka, je nutné je školit?
Každý zaměstnavatel by měl vědět všechno, co se týká bezpečnosti práce a požární ochrany. Měl by mít všechno povinnosti s tímto spjaté vyřešené, aby se předešlo nemalé pokutě, která se uděluje v případě nevyřešení BOZP a PO při kontrole ze státní správy nebo z řad hasičů. Jelikož chtějí mít zaměstnavatelé jasno a chtějí podnikat bezpečně, ptají se, jestli je tedy třeba školit i pracovníky na dohodu, kteří ve firmě pravděpodobně nezůstanou dlouho.
Dnes se nerozlišuje pracovní na dohodu a zaměstnanec na hlavní pracovní poměr
Co se týče povinného školení BOZP a PO, tak se dnes už nerozlišuje, jestli se jedná o zaměstnance na dohodu nebo o zaměstnance na hlavní pracovní poměr. Zákon je v tomto případě hází do jednoho pytle. Školení je tedy třeba provést, i když zaměstnanec je jen na dohodu a je u něj zřejmé, že déle jak pár měsíců nevydrží v podniku pracovat.
V rámci školení se zaměstnanec musí poučit o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci, musí se seznámit s riziky nebo musí umět jednotlivá rizika vyhodnocovat.
Se školením pomůže firma Extéria
Nemáte na školení čas? Nevadí! Nechejte to na firmě Extéria, která je dnes předním poskytovatelem poradenství v oblasti BOZP a PO. Firma Extéria se dnes pyšní tisícovkami spokojených klientů a hromadou kladných referencí a recenzí, v nichž jsou obsaženy zkušenosti klientů.