Home office potkaly v letošním roce změny
Práce z domova, známá také pod pojmem home office, získává na stále větší popularitě. Výhodou je, že zaměstnanec si doma může uspořádat pracovní prostředí a harmonogram práce podle svých vlastních potřeb. Upraví si režim tak, jak mu to bude nejlépe vyhovovat, a to se samozřejmě pozitivně projeví i na jeho pracovním výkonu. Proto i u nás přibývá firem, které svým zaměstnancům umožňují tento způsob práce.
Pravidla bezpečnosti práce platí pro všechny
Jenže i práce z domova musí mít svá přesně stanovená pravidla. Pokud tedy zaměstnáváte lidi, kteří mají úplný nebo částečný home office, nezapomínejte na to, že od letošního roku dochází v této oblasti k určitým změnám. Informováni byste o nich měli být také v případě, že sami jste zaměstnanci pracující v režimu home office. Nová zákonná pravidla, která v letošním roce přijalo Ministerstvo práce a sociálních věcí, v mnohém vyjasňují situaci. Seznámit se s nimi doporučuje i franchisová firma Extéria s.r.o., jež poskytuje poradenství v oblasti bezpečnosti práce a ochrany zdraví. Je totiž naprosto samozřejmé, že pravidla platí pro všechny a pokud při výkonu práce z domova nastane nějaký problém nebo dokonce úraz, neznalost zákona v tomto případě neomlouvá.
I zaměstnanci pracující doma musí být řádně proškoleni
Jaká nová pravidla v této oblasti tedy budou platit? Zaměstnanec pracující formou home office bude moci od jara roku 2017 žádat svého zaměstnavatele, aby mu uhradil náklady spojené s prací z domova. Sem zahrnujeme například příspěvky na elektrickou energii, na internetové připojení. Placení příspěvku bude probíhat formou paušálu, výpočet tohoto příspěvku ještě bude upřesněn. Další novinkou je otázka povinného setkávání pracovníků home office se zaměstnanci na kmenovém pracovišti. Dříve šlo o povinnost, ovšem nyní je tato možnost pouze doporučovaná nikoli povinná. Ovšem důležitá je samozřejmě i problematika školení BOZP. I pro zaměstnance, kteří převážnou část své pracovní doby pracují z domova, totiž platí úplně stejná pravidla bezpečnosti práce a ochrany zdraví jako kdyby pracovali přímo v kanceláři nebo výrobně v sídle svého zaměstnavatele. Proto je třeba i zaměstnance v režimu home office řádně a pravidelně proškolovat v této oblasti.
Zdroj: bezpecnostprace.info