Český trh zaznamenal největší počet nových značek za tři roky. Žebříčku dominuje především levné oblečení
V letošním roce zaznamenalo Česko velký příliv maloobchodních firem za poslední tři roky. Mezi novými společnostmi jsou především značky z módního odvětví, zejména pak levnější zboží.
Mohlo by se zdát, že pandemie nemoci COVID-19 pohřbila veškeré podnikatelské plány. To však není tak úplně pravda. Důkazem je rekordní počet nových prodejců, který letos vstoupil na český trh. Své místo v pražské Pařížské ulici už našla třeba luxusní módní značka Versace. Levnější módu na Václavském náměstí zastoupil celosvětově známý řetězec Primark a v rámci republiky se rozšiřují také společnosti Action nebo Tedi.
Obchodní centra už neslouží pouze k nakupování
Tento trend potvrzuje rostoucí zájem o zábavu a volnočasové aktivity, kvůli kterým lidé nákupní centra navštěvují stále častěji. V tomto roce proto na český trh vstoupilo původně slovenské multikino Cinemax, německý fitness řetězec Clever Fit nebo největší krytý zábavní park zvaný Majaland.
Elektronika vede
Největší tržby zaznamenávají v českých obchodních centrech prodejci elektroniky. Pozadu nezůstávají ani hypermarkety nebo prodejny s kosmetikou a zdravými výrobky. Naopak s nízkými tržbami se v obchodních centrech potýkají obchody s oblečením, restaurace a kavárny. Hlavní příčinou poklesu jejich tržeb bylo omezení vstupu nenaočkovaným lidem.
Po finanční stránce si nejlépe vedou obchodní centra na okrajích regionálních měst. Návštěvnost je stále ovlivněna chybějícími turisty ze zahraničí, kteří do Česka jezdí nakupovat vánoční dárky.